Söndag.


Vaknade av klockan! På en söndag.
Det är inte vad man borde göra på en söndag.
Givetvis var det inte jag som ställt klockan.
Daniels pappa skulle komma på en fika, med Daniels
lillasyster som är två, klockan tolv.
Så jag är ändå glad att han hade ställt klockan,
annars hade jag sovit vid tolv och inte hunnit
gått ett varv med dammsugarn.

Dagen på jobbet i går var galen.
Men vi hade preppat hela veckan för lördagen.
Så det var ingenting som tog slut och alla
kunder var nöjda och vi var glada.
Förra lördagen var katastrof.
Vi hade sjukt många Let's Deal kunder,
och det var bara två som jobbade.
Jag var ledig men hoppa in en timma när vi var
förbi för att dricka kaffe. Samvetet hade stor inverkan då.
Kunde inte bara ta en kaffe och gå därifrån när det var kaos.

Men en timma fick räcka för vi skulle ta båten till henriksberg.
Tatueringsmässa.
När på att göra en liten rackare, men det blev inget.
Ska göra klart min arm först.
Har fått goda nyheter från skatteetaten i norge. Klirr i kassan.
Men måste åka till oslo för att kunna få ut mina pengar.
Sjukt omständigt, men då tänkte jag slå två flugor i en smäll.
Alltså, göra klart min högerarm hos Jimmy Duvall.
Så ska ta en snack med honom om när han har tid,
så bokar vi bussen till Oslo.
Det är ju ändå rätt trevligt att besöka Oslo när man vet att
man ska åka därifrån efter en helg.
Aldrig att jag vill bo där igen, been there dona that.

På torsdag åker vi hem till Nyköping.
Jag längtar.

Annat att se fram emot i:
  • Mamma och pappa kommer hit i mitten av maj.
  • Stockholm i slutet av Maj.
  • London i slutet av Juni.
  • Första riktiga semestern ever! Har fyra veckor att planera :)
  • Way Out West!
  • Flytt i augusti/september (enda anledningen till att jag vill att sommarn går fort!)
  • Hundköp!
Idag njuter jag av att vara ledig.
Funderar på en sväng på stan, eller en springtur eller ett städryck i lägenheten.
En fika kanske, hör av er om ni är sugna :)
Kanske bio ikväll, vilka filmer går?

Har laddad upp sommargarderoben nu.
Så nu kan den komma, jag är redo :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0