Komiker på knackig svenska.

Jag har lite svårt att förstå, skämten kommer inte riktigt fram på samma sätt.
Roast på Berns...Jag vet inte, det är mest bara pinsamt.

Daniels pappa har vart här med sin 1½-åriga dotter.
Daniel och hans pappa lekte manliga,
och jag skulle tydligen underhålla Miranda.
Har dom missat att jag inte riktigt gillar barn?
Speciellt inte när dom är så små,
man kan ju inte kommunicera med dom.

Efter hylluppsättning och barnpassning åkte vi till Chilli
och beställde en soffa. Beställningsvara (lagervara skulle Daniel säga)
så den kommer vecka 25. Tur att jag inte sålde min soffa i Norge.
Tog en runda på IKEA också, köttbullar för 16 kronor och lite
glödlampor, batterier och en lampa till vardagsrummet.
Sen skulle vi åka kollektivt. Buss 755 går vid oss,
så vi tänkte att det passar ju utmärkt att det går från IKEA.
Tyvärr så läste vi inte rutten och upptäckte efter fem minuter
att bussen bytte från 755 yill 765 och åkte en femminuters runda
för att sen åka förbi IKEA igen. Efter det åkte den in i bostadsområden,
en kvart tjugo minuter senare var vi vid Mölndal station som
är i närheten av där vi bor. Där bytte vi buss, och transporterades
sedan igenom ett par bostadsområden till. Till slut kom vi hem.

Sedan bråkade vi upp en hylla, stekte köttbullar och kolla på Svenska Hemmafruar.
Tänk om man ändå hade ett så okomplicerat liv som de Svenska Hemmafruar.
Det är klart de inte verkar så smarta, de behöver ju inte kunna så mycket.

Nu är Daniel i väg och dricker öl med några kompisar.
Jag kände att jag inte behövde följa med och dricka öl
halv elva en måndagskväll. Förnuftig eller tråkig?

Jag har sökt några jobb, vi får se vart det tar mig.
Ska nog söka ett par till i morgon.


Nya soffan
:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0