Update.

Jag är ganska sämst på att uppdatera, jag är medveten om det.
Ska försöka bli bättre, eller jag vet inte egentligen.
Bloggar när jag känner för det.
Är inte lika kul när man inte har nån kamera.
Iochförsig har jag blivit stolt ägare över en iphone.
Så jag har egentligen ingen bar bortförklaring.
Min mobil la av, sjöng på sista versen.
Sen svällde batteriet och då var den obrukbar.
Så iphonen är min nya vän.
Börjar vänja mig vid den nu,
och jag gillar den skarpt :)

Nästa vecka kommer våran fina soffa,
då kommer vi bara till det lilla "problemet",
att få ner min bruna soffa i förrådet.
Det kommer bli ett mission.
Men med vilja, våld och ... går allt :)
Skämt å sido, det är inget problem,
så länge det inte är ett problem.

På lördag ska vi antagligen till Liseberg,
lite femkamp, sockervadd och öl.
Kan knappt bli bättre än så.
Det är om vädret tillåter.
Inte så värst kul om det skulle regna.

Har lyckats få två prov-veckor på
Magasin 11! :)
Jag är överlycklig!
Underbart att jobba igen.
Sjukt mycket att få in i mitt
lilla huvud. Men det ska gå vägen.
Vore helt underbart att faktiskt
jobba med nåt jag tycker är kul.
Det va ett bra tag sen.
Har haft så många jobb som jag
inte trivts med, som inte passar mig.
Har tillochmed vantrivts på ett jobb.
Does days are over.
Från och med nu ska jag aldrig igen
försöka bli bra på nåt som inte alls
är min grej. Bättre att satsa på
sånt man tycker är kul, har anlag
för och faktiskt kan bli bra på.
Magasin 11 känns otroligt bra.

Saknar min familj hemma.
Men snart kommer m&p ner
med två vänner. De ska cykla
i Göteborg. En alldeles utmärkt idé
för att verkligen lära känna staden.
Man får se så mycket, plus att man
får motion. Alldeles utmärkt.
Vill åka till Nyköping snart igen
och träffa Syster med familj,
åka ut med m&p nya båt,
och bara mysa.

För övrig är Arbetsförmedlingen värdelösa.
Det är inte utan grund jag kommer med dessa
anklagelser. Anmälde mig där, för det är
tydligen något man måste göra.
Sjukt omstädigt med allt man ska fylla
ut på sitt CV i deras databas.
Alla datum, jobb och intyg.
De lyssnar inte på när man säger vilka jobb
man vill söka och vart man vill jobb.
Jag kunde tydligen veckopendla enligt dom,
och flytta. Har gjort det, är klar med det.
Inte alls lyhörda och tillmötesgående.
När jag sökt jobb, vart och provjobbat och kan få ett
jobb om jag bara får praktik genom arbetsförmedligen.
Så säger dom nej.
Dom kan alltså inte förmedla arbete.
Har jag missat något?
Är det inte det arbetsförmedlingen står för?
Jag hade inte kriterierna för praktik.
Man ska tydligen har kriterier för att va arbetslös?
Jag hade inte vart arbetslös i 90 dagar
och jag var inte över 25.
Jag säger inte ens tack och hej till
arbetsförmedlingen.
Jag säger bara hej.

Men jag lyckades, som tur är, ordna med saken själv.
Och har fortfarande möjligheten att få jobb
där jag verkligen vill jobba.
Det är inte tack vare arbetsförmedlingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0