Tjugofyra år.

Det är vuxet, det låter vuxet.
Men jag känner mig inte vuxen.
Födelsedagar är inte längre något speciellt.
Man har inte samma känsla i kroppen.
Jag vill ha det där speciella.
Känslan.
Vakna till frukost på sängen.
Blåsa ut ljus på tårtan.
Ha familj och vänner runtomkring.
Och så givetvis, paketen.
Men paketen är egentligen den minsta detaljen.
Just idag saknar jag min familj och mina nära vänner.
Det kommer vara en vanlig söndag,
Men plus ångesten över att jag är ett år äldre.
Tjugofyra. Tvåa fyra.
Det är nästan tjugofem, halvvägs till femtio.
Fast å andra sidan längtar jag nästan lite till nästa år.
Då ska det bli stor fest, Carro fyller tjugofem den 14 så vi slår ihop.
Det kommer bli en hejdundrans fest vill jag lova!
Då kanske känslan kommer infinna sig…

Kommentarer
Postat av: josefin

Grattis grattis så här dagen efter.. igår låg ja mest utslagen i soffan eller på toalettgolvet så då hade ja inte riktigt kraft nog att gratulera men idag kommer de, GRATTIS!!!

2010-01-18 @ 08:31:47
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0