Underbara, underbara jul.

Mest för att jag får träffa alla jag tycker om allra mest.
Julen började redan dagen innan självaste julafton.
Julbord hos Daniels pappa. Mat och julklappsspel.
Vi tjuvstarta på julaftonsnatten med att öppna varsitt paket,
på Daniels begäran. Vakna på julafton och myste hemma
innan vi åkte ut till Daniels mamma. Alltför mycket mat,
tonvis med paket och en tomte senare åkte vi hem för
att sova på vår nya bäddmadrass. Sov som aldrig förr,
vakna två timmar senare än planerat på juldan.
Så vi kom inte ifrån Göteborg förens klockan elva.
Var framme i Nyköping vid fyra. Mys med familjen.
Kalkon, som tydligen planeras bli tradition :)
Mer julklapp och ännu en tomte.
Julen har varit annorlunda. Första julen jag firar
utan min familj, alltså på självaste julafton.
Men vi fick iallafall tre dagar tillsammans.

Nu är vi hemma i vår lägenhet igen.
Med ny TV, en sprillans ny skrivare och
mycket annat smått och gott.
Har varit en bra jul, vi har tydligen varit snälla.

Jobb igen i morgon, ser faktiskt lite fram emot det.
Har vart en så sjukt kul jul på jobbet, mycket men kul.
Så jag tror 2011 bara kan bli bra.

Vi bokade nyss biljetter till Oslo över nyår.
Känns lite konstigt att åka dit igen.
Men samtidigt väldigt kul att träffa alla fina människor :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0