Traveling light.


Jag är stolt över packning, jag gissar att den blev så lätt
för jag hade så lite tid. Taktik mina vänner.
Vänta till sista sekund så lägger man inte ner fler
och fler saker, för man hinner helt enkelt inte
reflektera över vad det är man har packat.

Skulle gå upp tidigare idag, men snooza bort  en kvart.
Prioritera dusch och tvätta håret framför frukost.
Det är inte likt mig.
Tur att det blir frukost på jobbet idag,
ska ha en introduktion om ett nytt dataprogram.
Så jag har fixat frukostmackor, från järnvägscafét
i Nyköping så jag ska slippa stressa med det när
jag är i Stockholm. Lite smart tycker jag ändå jag är.

Att komma tvåa av nittio, det är inte illa.
Att komma bland de tjugo utvalda av flera hundra.
Det är helt fantastiskt!
My lips are sealed, men jag är glad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0