Lastbil rev ned ledning.



Tacktack rara lastbilschaufför
Jag fick gärna stå och vänta i Södertälje i en timme.
Rusade från jobbet, trots att jag har jobb över öronen,
för jag hade bokat tvätt-tid. Har inga rena strumpor,
och det är ju tydligen inte sommar än. Så va liksom tvungen
att tvätta. Väl på tåget meddelar herr konduktör att det är buss
från Södertälje som gäller då det skett en olycka.
Jisses tänkte jag, hoppas ingen hoppat framför tåget.
Det är trots allt finanskris och alla dess följder.
Men det var ju bara en ledning.
Bara att ta ett djupt andetag och gilla läget.
Efter en halvtimme gillade jag inte läget lägre,
och ångrade mig bittert att jag inte hade stångat mig fram 
till de två bussarna som stod uppradade utanför stationen
vid södertälje. SJ trodde tydligen att alla typ 200 pendlare
skulle få plats i två bussar. Det finns inga ursäkter för SJ.
Till slut kom den fjärde bussen,  den kom jag med...
och kom bara hem 1½ timme senare än vad som var beräknat.
Ersättning tack. Pumpade ur frustationerna på gymmet,
och nu ligger tvättet och rullar runt i maskinen.

Klockan är nio, dags att sova snart då.
Livkvalité är inget som finns i mitt liv för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Idag hade jag livskvalitet. Körde en bil för 950 000!!!! Så jävla grymt!



Mer om det en annan dag.

(sjuk mallig, ignorerar jantelagen och lider av totalt storhetsvansinne)

2009-05-13 @ 23:24:37
URL: http://rebla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0