Hur lyckas man?


När jag fortfarande var hemma kl. 6.39
insåg jag att min lugna morgon var ett
minne blott
. Tåget går 6.45. Så bara att
gå in igen och vänta på tåget som går
7.24. Gjorde lite kaffe och slog mig ner
i soffan med laptopen i knät. Vet inte hur
det gick till men helt plötslig var kl 7.07
PANIK.
Måste typ gå NU och jag var inte redo.
Hade ju tänkt mig ett klädombyte,
något jag gör varje gång jag kommer hem..
vet inte varför har alltid varit sån. Jag minns ett
födelsedagskalas jag hade när jag var liten,
bytte jag kläder typ 10 ggr. Efter kalaset var hela
sängen full med kläder. Klädombytet var inte på
tal nu, gjorde ett tappert försök till att iaf byta väska
men ångra mig när jag lagt över alla saker och
bytte tillbaka till den första. Spring nedför trappan,
stressa upp låset på cykeln, cykla fortare än
fortast för att fastna vid rödljuset varifrån jag ser
att tåget redan står inne på perrongen!
Varför blir det aldrig grönt!?
Jag cykla mot rött, är det böter för det?
Slänge mig av Svarta faran och Jenny
'Speedy Gonzales' Larsson satte sin fot¨på
tåget i samma sekund tåget lämna perrongen.
Flåsade mig pinsamt igenom första delen
av tåget, för att sätta mig tillrätta i mitten av
tåget. Allt för att hamna så nära utgången
som möjligt på centralen. Rutin kallas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0