17 mai.


Det är en tung dag idag, Jag vet att alla mina vänner i Oslo hade en galen kväll i går.
Norges nationaldag är helt crazy, på ett underbart vis. Det är så mycket människor,
alla är så fina. Det är kostymer, überfina klänningar, håruppsättningar och ståhej överallt!
Jag vet inte om jag önskar att jag vore där, eller om det är meningen att det bara ska vara
ett fint minne. Ett fint inslaget minne, ett rosa fint paket med sidensnören runt.
Jag vet inte om det skulle vara samma sak att komma tillbaka dit, att vara där,
eller om jag skulle bli besviken. Tycka att 'det va bättre förr'.

Jag vet att jag saknar människorna, jag saknar att ha så många runtomkring mig.
Saknar att det alltid finns något att göra, närheten till allt och atmosfären.
Jag saknar inställningen man har till livet när man är i oslo.

Här finns alla måsten, alla krav, ångesten inför framtiden.
Jag hatar uttrycket Livet är inte alltid kul.
Varför inte? Varför kan inte livet alltid vara kul?
Visst det kan väl finnas stunder när livet är mindre kul.
Men det ska alltid vara kul. jag vill att mitt liv alltid ska vara kul.

Livet är en fest, du kan välja att delta eller så kan du titta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0