nu vaknas helg!


Första fredagen som jag jobbar på..eh..ett tag.
Har ju vart sjuk eller bortrest och nästa fredag
är jag också bortrest. Då vid den här tiden,
har antagligen precis vaknat, dragit på mig
understället och är på väg ut i backen.
Önskar att det var inte var år sen jag sist
stod på ett bar skidor, sanningen svider i ögonen.
Och jag kommer till min besvikelse säkerligen
inte äga backen. När jag va liten hajjade jag aldrig
riktigt det där med att svänga. Det var ju mycket
bättre och allt därtill att åka störtlopp. Nu, såhär
i efterhand kommer mitt misstag tillbaka och biter mig i svansen.
Eftersom jag på senare dar blivit lite av en hare,
och tycker inte alls det är speciellt bra att åka störtlopp.
Det blir intressant.

Alltså, fredag igen.
'Män som hatar kvinnor' på bio ikväll.
Är inte jättesugen att se den, men lät
mig övertalas av mina kära vänner.
två mot en, jag va i underläge!

Imorgon ska jag sooova.
Sov så skönt i natt,
till den förbannade klockan
ringde. Snoozade tillochmed
vilket jag faktiskt inte gjort på ett
bra tag. Fick för mig att jag bara blev
tröttare av att snooza. Det var faktiskt sant.
Men idag unnade jag mig lite snoozning.
Dagen till ära liksom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0