En klapp på axeln.



Onsdag, halva veckan.
Tiden spelar mig spratt.
Hänger inte med, snart sitter jag här..
35 år ung (?) och funderar fortfarande på
vad jag vill göra i livet, vad jag vill bli när jag
är stor
. När jag blivit vuxen. När blir man vuxen
egentligen? Vaknar man bara en dag och känner
nu, nu är jag vuxen? Vuxen sägs man bli när man
fyller 18. Men då får man fortfarande inte köpa på systemet,
man får inte komma in på alla krogar,
man får inte åka på kryssning utan målsman.
Så man kan ju knappast vara vuxen då.
Är att vara vuxen det samma som att man får göra saker?
Eller är att vara vuxen bara en känsla?

Kommer jag vakna och känna att jag slösat på livet?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0