Fredagen den trettonde.



Är denna dag förknippad med otur eller vad?

Vakna i morse, tröttare än en narkoleptiker.

Tänkte jag kunde få unna mig att dra mig
lite i sängen. Fick lite bråttom, och halvvägs
till tåget; Fan, mobilen!
Jaha, va utan mobilen hela dagen? Inte en
chans på miljonen. Skynda hem, hämta mobilen
och sprang till tåget. Väl på perrongen; phu,
tåget är kvar!
Tar tag i handtaget och ska öppna
dörren..då börjar tåget rulla. Jaha, missa med
en halv minut eller ett fåtal ynka sekunder liksom.
Gick hem till m& p som bor precis vid tågstationen.
Kolla fejjan och sega lite, väl dags att ta på sig
jackan igen och knata i väg till nästa tåg.
Helvete, pendlarkortet! och plånboken!
Mamma låna mig 500 så jag inte skulle behöva
knata hem ännu en gång och missa ännu ett
till tåg, och komma typ efter lunch till jobbet.
Yes, pröjsa 300:- tur och retur till jobbet idag då.
Känns ju sådär när man redan betalar 2300:-
Inte nog med det, en jobbarkompis som
fyller på jobbet idag. Och jag är ju den som
fixar med present och tårta. Företagskortet
ligger ju självklart i plånboken som ligger på
bordet i mitt vardagsrum och hånler mot mig
i min frånvaro
. Ja, what to do.
Ta ett djupt andetag,
denna oturens dag är
snart slut.



Kommentarer
Postat av: Karolina

Vem fyller år!?! eller firar ni wåggei förväg?

2009-02-13 @ 11:13:17
Postat av: ello

vi är på samma nivå idag! :)

2009-02-13 @ 12:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0