Hands down.


-Dashboard Confessional.
Jag gillar.

Andra dagen på jobbet har flytit på.
Började nio, blåste ballonger hela morgonen.
Vi har medlemsdagar, idag och i morgon.
Så har gått helklädd i gröna kläder.
Tröja, armsvettband, keps. Riktigt hett.
Har spritt ut ballonger runt hela bekkestua.
Delat ut flyers på alla bilar jag sett,
stått på stand (ute i solen och pratat med människor)
Har vart med på medlemsvisningar av anläggningen.
(nya potentiella medlemar som kommer in)
Dagen har gått sjukt fort. En av de jag jobbar med,
som jobbat i tre veckor sa upp sig i går.
Hon kände att det inte va hennes grej att sälja,
att hon tyckte det va jobbigt. Precis så som jag
känner lite ibland, men jag tror och hoppas att
jag kommer ändra på min syn av att vara säljare.
Kommer gå en kurs i september, jag hoppas
det ger mig lite mer kött på benen.

Klockan är redan åtta, och jag börjar nio i morgon också.
Det tar på krafterna att jobba alltså, har nog blivit lite förslappad
de här veckorna jag vart ledig. Men samtidigt det är skönt att
ha nåt att göra, att vara engagerad i något. Sen den där lilla
bonusen som kommer i slutet av varje månad är ju lite av ett
måste för att man ska kunna gå runt. Blir knapert nu, eller
ekonomiskt. Men det är en ny era. Jag ska verkligen försöka
spara och inte sprida pengar omkring mig när får en inkomst.
Jag är ju rätt bra på att slösa. Lönen kommer och svisch jag tror
att jag är rikast i värdlen och kan köpa allt jag vill. Så står jag där
sen i slutet av månaden och fattar inte hur alla pengarna kan vara
slut. Det är konstigt det där. Jag ska jobba på det, ska få ordning
på mig själv. Mer kläder behöver jag då verkligen inte iallafall.

Nu ska jag kramas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0