Pension?


Ska på pensionsmöte nu snart, är jag vuxen nu eller?
Alla snackar om det oranga kuvertet, har jag ens fått ett?!
Det kryper panik i mina ådror. Jag vill inte bli vuxen!
-
Det gick bra, smärtfritt. Paniken har lagt sig.
Hon sa det är dödsbra att jag redan börjat
pensionsspara. Har ju lyckan att min arbets-
givare betalar ut pensionsspar
till mig varje
månad. Så egentligen anstränger jag mig
ingenting alls. Superskönt. Jag kommer va
en krösus som pensionär. Fint som smör :)
Jag är lugnt, och fortfarande ung.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det orangea kuvertet kommer när du är ca 25 tror jag. Du är fortfarande för fräsch för ett sånt:-)

2008-11-07 @ 08:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0