Borta bra men hemma bäst?


Jag är i obalans.
Den sista tiden i Oslo var inte nå vidare,
tänkte hela tiden det blir bättre när jag kommer hem.
Nu har jag vart hemma i 5 månader, är det bättre?
Jag känner ingenting, tomhet. Men vad är det jag saknar?
Känner jag såhär för att jag inte ännu har mitt eget,
kommer det bli bättre när jag flyttar till min lya om tre veckor?
Kommer harmonin infinna sig, eller kommer jag få panik?
Får jag klaustrofobi i denna lilla stad?
Behöver jag pulsen, närheten, möjligheterna?
Vad är det jag saknar?

Att bli vuxen, att ta ansvar skrämmer mig.
Att bli fast, ta beslut, att folk förväntar sig saker av mig.
Det ger mig panik.
Men är det verkligen att flänga runt jag vill?
Att inte ha en fast punkt, ovissheten och saknaden av nära och kära.
Vad är jag mest rädd för?

Blir avundssjuk på vänner som åker i väg.
Som kastar sig ut och låter tiden avgöra.
Det drar i mina tankar, funderar planerade över att packa väskan.
Jag känner mig malplacerad.
Känner mig inte hemma där hemma är.

Jag måste vara, ta ett djup andetag.
Lugna ner mig och resonera smart.
Måste ge mig själv tid.


-

Don't write of yourself off yet
It's only in our head you feel left out or looked down on
Just try you best, try everything you can
And don't you worry what they tell themselves when your away
It just takes some time little girl, you're in the middle of the ride
Everything will be just fine, everything will be alright
You know they're all the same
You know you're doing better on your own, so don't buy in
Live rigth now, just be yourself
It doesn't matter if it's good enough for someone else
Don't worry what the bitter heart are gonna say
 
Jimmy eat world - Middle




Kommentarer
Postat av: Karolina

Underbara Jenny.. Du är inte ensam om att få panik, tro mig!

2008-11-09 @ 22:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0