Vuxen?

Att vara vuxen
Det ær ju det hær med att bli/vara vuxen.
nær man fått sitt førsta vuxna jobb.
Har min jobblaptop under armen,
jobbmobil næra till hands i brøstfickan på jackan.
Hur mycket måste man egentligen jobba nær man ær på jobb?
Jobbar vuxna hela arbetsdagen?
varenda minut av den 8 timmars långa arbetsdagen?
Det ær ju helt omøjligt, har verkligen førsøkt.
Det går inte. Blir helt sønderfuckad i huvet.
Måste vila emellanåt på facebook.com, posh24.se
och slænga in ett par stycken blogginlægg.
Lyckas æven hinna med mail till vænner runtomkring i værlden.
Men det ær væl tillåtet?
Bara før att man ær vuxen betyder væl inte det att man bara ska ha jobb i huvet på jobbet.
Man jobbar ju bættre om man tar ett break från alla fakturor, oppdrag, aktiviteter,
ordrar,arkivering, bestællningar och telefonsamtal.
Bara man får en stund før sig sjælv, slæppa alla måsten,
før en kvart så man klarar dagen liksom.
Nær jag sitter och læser schulmans blogg och nån går førbi
ser jag sjukt koncentrerad och upptagen ut.
Som att jag ær helt inne i en faktura, eller løser ett værldsproblem før en kund.
Ungefær en gång om dagen låtsas jag att jag ær sjukt kissnødig,
sætter mig på toaletten och bara sitter dær.
Inte før længe før då blir det før misstænksamt,
men en fem minuter iallafall.
En liten stund før mig sjælv, ostørd.

Det, det ær att vara vuxen.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha en bra fredag! :)

2008-03-28 @ 16:12:46
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0