vakna till José Gónzales.

Ljuva toner klockan 06.00
uppe med tuppen før att ta mig ut på morgonpromenad.
mækta stolt øver mig sjælv.
nu har jag kommit igång.
mått mycket bættre hela dan, før jag fick en så bra start på morgonen.
visst det ær jobbigt att gå upp tidigare æn man måste,
før att ta en morgonpromenad. Men det ær så vært det.
Blir så pigg och så mycket gladare.
førsøker ta alla problem och utmaningar på jobbet med en klackspark før att inte gå under.
Det ær så sinnessjukt mycket, inte en chans i værlden att jag kan læra mig detta på en pisskvart.
Kommer nærmre ta ett decennier, eller møjligtvis ett kvartal.
Størt påverkad av det norska språket nu.
Omgiven av norrmæn så långt øgat kan nå på jobbet.
Bara att taklas med alla norska ord och uttryck, och den skriftliga norskan.
jisses amalia, det ær en sann utmaning jag har gett mig in på.
Inte nog med att jobba som servicekoordinator ær ett krævande jobb,
lægg till att det ær i ett annat land, med ett annat språk.
ska læra mig allt detta på norska.
dra mig baklænges på en liten vagn, jag ær ute på djupt vatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0