Back in 0slo.


tåget till arlanda var førsenat 15 minuter.
Bello fick halvpanik. haha.
Fick stå hela resan till arlanda, tåget var fullt.
Men det gick smærtfritt, værre att kånka på alla 
fyra væskor jag lyckats packa med mig.
Backpackervæskan - full
resvæskan - full
datavæskan - tung
ryggsæck - full
Hur lyckades jag?
Jag hade Bello till hjælp, han avslastade mig
med att ta resvæskan mellanåt =)
Bello, en riktig ræddare i nøden!

Væl framme på flygplatsen hade Bello lillpaniken.
Han skulle ju hinna køpa snus innan boarding!
Så vi kuta bort till terminal 2, och det ær en bit kan
jag lova. Tar 10-15 min att gå, plussa på allt
übertungt bagage jag hade så vill jag påpeka att
det minsann inte var någon barnlek.
Sen att jag visste i bakhuvudet att vi inte
hade så brått som Bello førsøkte øvertala mig.
Men å andra sidan kanske jag ær årets tidsoptimist.
Nådde till slut incheckning, efter tusentals brænnda kalorier.
ett mækta træningspass att kuta efter Bello med ton-tungt bagage.
Fick inte betala en enda krona før bagaget, æven fast jag hade
två stora væskor. Jag ær nøjd.

Titta førbi taxfreen, gick dærifrån med lacoste pink, armani remix
och ett glatt leende. kassatjejen tyckte mitt nagellack var fint.
Det ær fint, kanske det finaste som finns. Viva la diva och jag ær
tajta. Pryder mina naglar var och varannan vecka.
Fick vænta, såklart, på boarding.

Hemma i oslo på ett øgonblick,
upp och ner och tjugo minuter
med flytoget till nationalteathret. smærtfritt.
Bello va avundssjuk før att jag våga åka
på student och dærmed betala 80:-
i stællet før 160:- før flytoget.
Lættat øver att va hemma,
længtade in till sængen.
letar febrilt efter nycklarna till
ytterdørren i datavæskan, nær jag
æntligen hitta dom och satte
in de i låste, vred om och till min
førvåning var det fortarande låst!
då hade carran låst øverlåset med
och jag har ingen nyckel dit!
Finns bara två nycklar till øverlåset!
Visst, bra gjort av henne...ansvarsfullt.
Men fan det var inte det
minsta kul. allt jag ville vara
bara att va hemma och sova.
Fick snællt gå hem till Bello och Jonte
och vænta på carran och Marleny.
Kul sen att bussen var førsenad pga vædret.
førbannade æckliga vinter! hatar vinter!
Dom kom gærna hem typ ett, lagom trøtt och ænnu mer trøtt i morse!
jisses, det var ingen lætt match att gå upp morse..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0