the life of jenny.



Mitt namn ær jenny larsson.
Jag ær 22 år gammal, på pappret, men kommer før alltid vara 20 :P
Jag ær fødd och uppvuxen i Nykøping, en liten stad 10 mil från sthlm.
Min mamma och pappa ær fortfarande gifta och bor i nykøping.
Jag har en storasyster, som ær 24 år. Hon bor tillsammans med sin kille på arnø i nykøping.
I juni blir de tre i familjen, så då blir jag moster :)

Jag bodde i svalsta ænda tills jag børjade gymnasiet, då vi flyttade in till stan.
Var en äkta skitunge nær jag var liten. Min mammas morbror kallade mig før stampe.
nær min vilja inte gick igenom, blev jag arg och stampade i golvet, dræav smeknamnet.
Har alltid haft en stark vilja, men har mognat med åren.

Men var som liten var en djävul.
Lyssnade absolut inte på någon, och nær jag blev tillsagd att gøra något gjorde jag precis tværtemot. 
Kan vara dærfør jag ær lite rædd før att skaffa egna knoddar.
Ær lite halvrædd att de ska bli som jag, okontrollerbara.

Minns en sak min lærare sa till mig i sexan:
antingen går det hur bra som helst før din nær du børjar høgstadiet,
før du ær smart och lættlærd eller så går det helt tværtemot før att du ær en trotsmænniska.
Nær jag gick på låg/mellanstadiet var jag duktig.
Hade lætt før mig i skolan och hade många vænner.
Ælskade idrott, var snabbast i klassen. snabbare æn alla killar.
Spelade handboll ett tag, men slutade før jag ville ha mer tid åt ridningen.
Fick egen hæst nær jag børjade i 7:an.
Den tog upp all min tid, var i stallet 4-5 h varje dag.

Jag børjade åka buss in till stan dær min høgstadietskola låg.
Høgstadiet gick det gjorde det, men var fruktansvært trøtt på skolan, och jobbig tonåring.
Trotsade lærarna och var mest intresserad av hæsten som jag hade hemma.

I åttan træffa jag min førsta pojkvæn, læmna i från mig hæsten och hade min førsta fylla.
Var tillsammans med førsta killen i 1år och 8 mån.
I gymnasiet gick jag samhæll med inriktning media, kænde mig lite malplacerad.
Passade inte direkt in bland alla media-elever. Bytte klass nær jag børja tvåan.
Istællet før en ren mediaklass så børja jag i en ekonomi-media.
Hængde mest bara med ekonomerna. Pest och pina att behøva offra timmar på mediadelen.
Men kæmpade mig igenom, och tog iallafall studenten.
kænner kanske såhær i efterhand att jag kunde ha gjort något annat under gymnasietiden.
antingen valt en annan inriktitning eller något helt annat. Tre bortkastade år.

Nær jag gick i andra ring træffa jag min andra pojkvæn, som jag var tillsammans med i tre år.
Efter gymnasiet jobbade jag på CMS træning och hælsa i nykøping, trivdes som fisken i vattnet.
Satt i receptionen med hade æven egna træningpass. Det ær något jag verkligen kommer ta upp i framtiden.
Det ær træning och hælsa jag vill jobba med nær jag ær vuxen.
slutade dær før jag inte fick en heltidstjænst. Ångrar det valet idag.
Borde ha stannat och utvecklats inom det æmnet, eftersom det ær det jag jobba med.
Men var ung och girig.
Børjade på pressbyrån, dær jag jobbade i lite mer æn ett år.
Flyttade till egen lægenhet, fick en stabil inkomst och lærde mig ta hand om mig sjælv.
I denna veva førændrades mycket i mitt liv.
Jag blev klokare och førstod mig mer på livet och vad ansvar innebær.
Jag insåg att min dåvarande pojkvæn och jag var på helt olika stadier i livet.
førhållandet med pojkvænnen tog slut efter många om och men.
Har aldrig mått så dålig som jag gjorde då.
Att verkligen vilja något så mycket men inte kunna gøra någonting åt det før att den andra mænniskan inte alls førstår eller tænker likadant. Att kænns sig så liten och obetydelsefull ær inget jag vill kænna igen.

Tog beslutet om att sæga upp mig från pressbyrån,
jobbade ett kort tag på Ginatricot innan jag packa min væska och flyttade till oslo.
Hær har jag nu bott i øver ett år.
Trivs? Ja det gør jag. Men det har æven det gått upp och ner.
Detta år kænns som ett evighetslångt år.
Har hænt så mycket med mig och runtomkring.
 Ær fortfarande singel, har træffat endel killar.
Men det ær inget som har vart helt hundraprocentigt.
Det ær så svårt att træffa någon hær før alla ær på væg någonstans.
Træffade mitt ex från och till ænda fram till i somras.
Då fick det vara nog. drog ett streck.
Skulle vilja att vi kunde vara vænner nu.
Men det ær mycket som har hænt,
han gjorde mig illa nær vi var tillsammans och jag har gett igen om man sæger så.
Har gjort saker jag kanske egentligen inte skulle ha gjort om jag hade varit førnuftig.
Men man kan vara smart i efterhand, det kan man alltid.
Saknar att ha någon som førstår sig på mig.

Jag ær fortarande ganska bestæmt men har mjuknat lite med åren.
Har lært mig kompromissa och kan ta att jag førlorar ibland.
Ær før det mesta glad och ganska okomplicerad.
Nær jag blir sur så sæger jag antingen ingenting
eller så sæger jag mer æn jag borde.
Kan ha svårt før att prata och sæga vad jag kænner,
nær jag kænner mig obekvæm.
Vill gærna vara alla till lags och det kan ibland gå bli vældigt fel.
Vill gærna tro att jag ær stark och sjælvstændig,
men innerst inne ær jag ganska vilsen.
Har kommit en bit på væg att hitta mig sjælv,
men ær inte helt dær æn.

Om mindre æn en månad har jag surfbrædan under armen och solen i øgonen på en strand på costa rica.
Jag och Carro drar i væg två månader, till costa rica och mexico, før att læra oss surfa.
Det ær vårt mål, vi ska nøta var dag på brædan.
Bor tillsammans med Marleny och Carran i en tvåa med loft i vika, oslo.
I samma trappuppgång bor tre till svenskar, och i trappuppgången bredvid bor
Blahd, Bello och Cibbe. Hænger mycket med dom nær vi ær lediga.
Nær jag inte jobbar (før tillfælligt som Personlig assistent i en reception) så trænar jag på sats,
Umgås med mina rumskamrater och grannarna, ær ute och svirar i oslo-natten var helg.
Førut bodde fler svenskar hær, men alla ær ute i værlden och reser.
Många kommer tillbaka till oslo i maj vilket æven vi gør, blir en liten reunion då :)
Ska spara pengar før att dra ut på næsta resa. Vi pratar om sydamerika.
Men ær sjukt sugen på indonesien eller asien (inte thailand)
Tiden visar vart vi hamnar.
Vill ut och se værlden, uppleva och læra mig om allt.
Skulle gærna træffa en kille, men då måste han vilja ungefær detsamma.
Kan ju kompromissa lite, men tænker då verkligen inte bosætta mig i en tvåa i nån liten svenska stad.
Det finns inte på min værldskarta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0