svar?

CENSUR
førsøker finna svar, vill ha svar, måste ha svar.
Vart jag æn letar, hur djupt jag æn græver kommer
jag inte finna dessa svar som jag vill ha svar på.
Frågorna finns, men handligen finns inte och
då kan jag omøjligt få svaren jag søker.
Faktum ær jag kænner mig vilsen.
letar førgæves efter mig.
vem ær jag och vad vill jag?
vill kænna mig behøvd,
vill kænna att ger någonting.
Vill vara viktig.

Har inte gått till jobbet på två dar, måste komma på vad jag vill.
jag kommer ingenstans, trampar runt i samma ring.
Ær inne i min bubbla, som jag trodde var så sæker.
vill bara ur denna bubbla, den førstør mig.

Har jag tappat mig sjælv på vægen till att finna mig sjælv?
jag skulle ju utvecklas av denna erfarenhet,
trodde jag skulle bli starkare av klara mig sjælv.
faktum ær: jag kænner mig svagare æn någonsin.
saknar mina støttepelare, de viktiga mænniskorna.

ær inte stark længre, hær ær mina føtter, trampa på dom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0