Lars Winnerbäck är ett geni.

du har ett ansvar i livet, att älska dig själv så gott du kan
det är ditt enda ansvar, ditt enda uppdrag och din enda möjlighet
ingen annan än dig själv är skyldig att göra dig lycklig
dte är svårt och de som inte lyckas blir fulla av avund
och gör allt för att du inte ska kunna älska dig själv
men lika lite som du är skyldig dom lycka,
är du skyldig deras olycka
du har bara dig själv och ditt enda uppdrag är att vara du
livet är en ensam grej, allting har ett slut
och när det är över är du ensam
då och då är du ensam, det enda du kan komma tillbaka till är ensamheten
och du måste älska den för om du gör det så kan allt annat vara hur bräckligt som helst
att älska sig själv är ingen 'satsa på dig själv' - grej
det är en 'du duger som du är' - grej
men det får inte förväxlas med egoism
alla jag träffar
allt jag ser
allt jag hör
är ingredienser i mitt liv
det liv som jag är skyldig att älska och vårda
jag är inte så bra på det, men jag jobbar på det
man måste stå på sig, i de tomma löftenas tid.
Lars Winnerbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0