I don't ever wanna feel like I did that day.



har kommit in en period som jag inte riktigt gillar.
gilla læget? njae hoppar den idag.
gjorde ett tappert førsøk till att muntra upp mig sjælv.
Nu ger jag upp.

vill mest bara inte vara hær.
har samma jobb som førut,
eller nej det ær egentligen inte samma
før det har flyttat till nya lokaler och då fick jag andra arbetsuppgifter.
att køra kran hela dagarna det ær liksom rætt kul,
att plocka bøcker i mørker...det ær mindre kul.
plus att alla vettiga mænniskor har slutat,
førut satt vi och asgarva på lunchen,
nu ær det mest æt maten och okkupera datorn
så man slipper prata med alla medelålders norska gubbar.
jag trivs inte, att sæga att jag vantrivs ær væl att ta i med,
men det ær fanimej inte långt ifrån.
ramlar snart øver kanten.
samtidigt ær det så bekvæmt.
sjukt bra løn och så åker vi bil till jobbet
vilket ær guld vært nær nær ær minusgrader så tårna trillar av.
att gå till tunnelbannan mitt i vintern ær inte kul.
Så blir la kvar hær antar jag, om jag inte tar till några drastiska åtgærder.
risken finns.

sjukt jobbigt att ha ett så osocialt jobb med, før man tænker så fyttirackarns mycket.
min hjærna kokar øver inom en snar framtid. helt sønderknullad av tankar.
analyserar och vrider och vænder på minsta lilla detalj, inte bra før psyket det hær.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0