Friday, I'm in love.

Väskan är packad.
Lägenheten är städad.
Inpackningen är i håret.
En sista dag på jobbet,
denna vecka.
Sen Oslo.
Jag är lycklig.

Vet inte hur jag ska känna för Oslo.
Jag har älskat denna stad,
lika mycket som jag har hatat den.
Nu ser jag fram emot att åka dit,
men det är nog för att jag inte bor där.
Alla underbara människor som är där.
Känslan som finns där på sommaren.
Nu kommer jag få det bästa av Oslo.
Och sen kan jag åka därifrån.

Men jag är ledsen att jag inte
kunde jobba där också i 3 v.
Hade vart kul att träffa alla
på jobbet och fått ut lite mer
av Oslo än bara för en helg.
Men jag är glad att
jag har ett jobb här.
Det är jag faktiskt,
ett jobb jag trivs med.

Måste fixa det sista nu,
åker inte hem mellan jobb och buss.
Så ska ta med allt nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0