Sista kvällen i hamnen.


Sista onsdagen med mina bästa, begav oss ner till hamnen.
Sjukt sliten efter en dags flyttning,
men det var bara att sätta på sig ansiktet och le.
Planen var Smått&gott bodarna,
men det var tydligen alla andra plan också.
Så det blev först en öl på Skeppsbron, blev dåligt placerade
(ingen översikt om vilka som är i hamnen)
antagligen för att jag, jenny, givetvis slänger (skriker) ur mig
'HUR länge ska vi behöva vänta egentligen?'
Precis i samma ögonblick som bordplaceraren kom.
Givetsvis hörde hon vartenda ord jag sa.
Inom parentes gillar hon nog inte mig värst mycket sen tidigare,
ännu mindre nu.
Hon var inte speciellt trevligt efter mitt lilla utbrott,
även fast jag bad om ursäkt och var trevlig och tacka.
Hon gillar nog inte sitt jobb, det är min slutsats.
Vi drack snällt upp vår beställning och förflytta oss
till Aktersnurran för en glass.
Första glassen i hamnen för denna sommar, den satt fint i kistan.



Kommer sakna mina vänner så mycket,
de gör mig till en bra människa.
Fick världens finaste bok av Rebecca.
Jag ä l s k a r fina böcker, speciellt
de som man gjort själv. Klistrat och skrivit.
Jag blev så glad, ska ta med mig den överallt.
Men jag vet att oavsett var vi befinner oss
så är allting alltid detsamma.
Det äkta. Riktig vänskap.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0