oslo suger hästballe.

Jag har ångest.
Allt ær depp.
just spit it out.

beslutet ær taget, saknar mina vænner, det var ett lætt beslut.
Och det blev mer øvertygande nær jag kom tillbaka till oslo.

Efter sommaren kan jag alltså bocka av sthlm på 'att-gøra-listan'

ska ta mig i kragen, ge mig en dos med mod och ta allvarets snack med chiefen idag.
ta tjuren i hornen nu, eller vænta till efter lunch?
Om jag væntar då kan jag få springa hærifrån efter,
om jag klæcker ur mig det på morgonkvisten,
så tvingas jag lidande sitta och skruva mig på stolen hela dagen.
vænta, det klingar fint i mina øron.

Træffade min syster, hon ær så fin. Och magen ær ingen barnlek længre.
Jag gillar inte barn, men mitt samvete klarar inte av att vara så långt ifrån henne
nær det ær en så stor sak, som barn, som hænder nu før henne nu.
jag erkænner; vill se ungen dreggla och høra de gælla skriket.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0