en civilekonom på fat, tack!


ær så trøtt att jag knappt vet vart jag ska ta vægen.
sådær trøttsamt øvertrøtt att det inte går att sova.

dagarna går, tiden bara springer ivæg.
vecka efter vecka.
måndag, fredag, måndag, fredag.
hinner med att stanna upp och tænka.
hinner med allt jag vill hinna med.
Vad ska jag gøra med mitt liv?
Ær det detta mitt liv går ut på, att jobba?
Nær førsvann tiden før att ha kul?
det snøa idag, jag hatar vinter.
varfør bor jag inte i ett varmt land?
Vad stoppar mig, ær jag rædd?

Jag ær 22, måste jag vidareutbilda mig?
Måste man gøra det før att "bli något"?
tramserier.
Jag vægrar bosætta mig i 2-4 år i en svensk håla.
Gå upp var morgon och sticka ner næsan i skolbøcker.
Jag vill inte det nu, jag vill inte det sen.
Hur kan folk veta vad de vill bli?
Jag kommer då verkligen inte vilja jobba med samma jobb hela mitt liv,
så varfør ska jag betala, ta studielån, før att kasta bort flera år av mitt liv
på att studera nåt om jag kommer jobba med i kanske høgst fem år?
jag førstår inte hur man kan vilja plugga, det ær ju det mest tråkiga som finns.
Det ær ju att vælja en plågsamt lång avrættning.
 och civilekonom ær nog det værsta, vem utbildar sig inte till civilekonom?
alla kan ju inte bli civilekonomer, så varfør utbildar sig halva svenska befolkingen till civilekonomer?
hur tænker man då?
Ja,jag tar ett studielån på tvåhundratusen, flyttar in i en studentkorridor i en svensk deprimerande stad før att bli civilekonom som resten av alla studerande mellan 20 och 25. brilliant ide! eh idioti.
jag ær så emot studier, det har gått øver styr.
har tappat sin innebørd.
nu pluggar folk vidare direkt efter gymnasiet før att ha en utbildning att falla tillbaka till.
Ær det en bra anledning?
jag kommer omøjigt førstå denna studiehest, ett mysterium før mig.

Hade en tvkvæll igår, fastna framfør hasses brorsas låtsassyrra med Kitty Jutbring.
fascinerande mænniska, en førebild. Starka åsikter och egen stil.
i programmet stællde de frågan 'vad ær meningen med livet' till två tonårskillar.
hæpnadsvæckande hur smart man ær nær man ær så pass ung.
De kom båda fram till att meningen med livet ær att man ær lycklig.
Det ær grunden till allt, livets støttepelare. lycka.
vad ær det som gør att man ær lycklig?
kærlek? karriær? vænner, familj? rikedom?

jag tror på klacksparkar.
klacksparkar gør mig lycklig.
inte ta saker på før stort allvar, ta det med en klakspark.
allt løser sig, alltid.
kanske inte alltid som man tænkt sig,
kanske inte alltid till det bæsta men det løser sig alltid.
så klacksparkar¨ær mitt motto.

jag har fastnat i min bubbla igen, mina tankar ær inslagna i ett paket i mitt huvud.
avskærmad från omværlden, fylld med tankar och funderingar utan svar.
kommer in i perioder nær jag fastnar i min bubbla.
har fastnat nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0