fysiskt i Nyköping, psysiskt i Oslo.



Gah! Vet inte vart mina tankar befinner sig! De är inte med mig i Nyköping.
'Undra va de gör i Oslo nu, undra om de hade kul i går, undra om det är varmt...'
kan fortsätta i oändlighet!

Det var lätt att flytta från nyköping till oslo för ett och ett halv år sen.
Vännerna här skulle stanna här, famlijen fanns kvar här. Allt fanns kvar.
Bara jag, rebellen, som drog upp mina rötter och flyttande min resväska.

Det var svårt att flytta från Oslo. Alla vänner där är ett ihop plock av människor från överallt.
De finns inte kvar där för alltid, finns kanske inte ens kvar där om jag skulle komma tillbaka, om så bara för ett besök.
Mitt liv där, som jag skapat finns inte längre. Det är som ett glapp i mitt liv den tiden jag var där.
Det är en slags tomhet jag inte vet hur jag ska hantera.
Står handfallen och utan svar eller någon form av utväg.


Underbara sol, äntligen här! Har stekt i två dagar nu och det jag får är fräknar över precis hela kroppen.
Sött? jovisst på andra men när man själv ser ut som en prickig korv är det banne mig inte lika sött längre.
Grillning med familjen, syrrans mage är numer sprängfärdig och med all rätt. Leverans beräknad tisdag.
Spännande. En lite krabat, jag som inte ens tycker om barn. Kan detta va en vändpunkt även i mitt liv?

Ett besök hos herr kiropraktor står på menyn för morgondagen. Upp med tuppen för att hinna med en löpar-runda innan. Ska försöka hinna inom Linda frisör för att kolla priser på hårförlängning, vill ha långt hår nu och därmed basta!
Ångrar mig bittert att jag promt skulle exprimentera med blonderingen. Hade jag roligare som blond?
Konsekvensen blev iallafall att jag tvingades klippa av mitt långa svall och åter bli brunett, men då korthårig.
Men nu är jag trött att att dra i håret i hopp om att det blir längre, trött på att böja bak huvudet när jag duschar för att visa hur långt det är..att det visst går ner till rumpan. Hårförlängning kanske inte är så dumt trots allt..?

Efter knäckning av rygg och rådfrågning om hårförlängning så tar jag tåget mot mitt nya hem, stockholm stad. Dumpa mitt liv hos Emma för att kl. 15 va anständig för att sälja mig själv till ett av stockholms bemanningsföretag. Ett flertal möten och jobbintervjuer återstår resten av veckan, men tar en dag i taget för att inte få panik.

Sen var det det här med att jag skulle bli vuxen och ta tag i mitt liv..
det låter ju så skrämmande seriöst och alldeles för bra för att vara mig..
så det är med lite ångest jag nog ändå måste meddela att även denna gång förblir oansvarlig.
Bli vuxen och ta tag i mitt liv kan jag göra när jag är tretti. Nu planerar jag sol på balkongen, glida med longboarden, träna, äta gott och nyttigt, umgås med vännerna och familjen och då hinns minsann inte med nån utbildning. Ett deltidsjobb kanske? Livsnjutare är mitt nya yrke.

har sorterat mitt liv i lådor hela dagen i går och hela kvällen i dag. Prydligt nedpackat, inlindat i tidningspapper.
Bökade ner ett x antal kartonger nerför alla dessa sjuttioåtta (sex) trappor och nu står de prydligt raddade och märkt med innehållsförteckning längst med väggen i källaren. stolt över mitt verk kan jag sova gott inatt.


Dags att bädda ner sig för natten, jag saknar Oslo.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0