miss unemployd.


ända fram till den 18 augusti! För då äntrar jag mitt nya jobb!!
Första jobbet jag var på intervju på, och jag får det!
Känns bra, det gör det nog. Börjar komma på fötter.
Känns rätt, känns som jag har något att bygga upp mitt liv på nu.
Bye bye fröken kluven, welcome fröken bestämd!
efter många om och men, fram och tillbaka,
så har jag kommit fram till....trumvirvel...att jag vill bo i sthlm!

jag vet, jag vet. Jenny som sagt att jag minsann aldrig skulle vilja bo i sthlm.
Ibland får man äta upp saker man sagt, detta är ett sådant tillfälle.
förlåt sthlm att jag inte trodde på dig, trodde inte du hade nåt att erbjuda mig.
Ack så fel man kan ha, alla dessa fördomar (dock, det omtalade sthlms-sydromet det finns, kan jag lova!)
Har redan fått smaka på vad sthlm kan göra med människor.
Men jag har även insett fakta: jag vill inte hänga på stureplan, vifta med armarna i takt till mjukhouse a la bob sinclair. Linorna och dompan (dom perignon, stavning?) lämnar jag åt back-slicken iförda gula tröjor och chinos med blöj-stjärt som frågar om man är Marit Bergman. För övrig gör Marit Bergman musik, till skillnad från alla dessa house-wannabiesen back-slicken diggar. Så jag skulle gärna vara henne.
Den ytligheten som råder på gatorna i sthlm är inget jag varken vill eller kommer (förhoppningsvis) ta efter. 
Söder däremot, där kan jag trivas. Söder har en fin melodi.

Men sthlm är rätt bra ändå när man ser mellan fingrarna, bakom den "fina" fasaden.
finns möjligheter här, nära till allt..framförallt familjen och vännerna.
Vill ha ordning på mitt liv, ordning och reda. rutin.
Måste ha det för att må bra, fara runt och inte veta är inte min melodi.
Det är dock med ett knivhugg i hjärtat jag har tagit detta beslut.
Vill fortfarande resa, se världen, kanske mer än nåt annat.
Men jag har hela livet på mig. Vem säger att jag måste göra det nu.
Och jag behöver inte nödvändigtvis resa i månadsvis, man kan resa korta resor och ändå se världen.
Zakynthos får besök av fyra vackra svenska flickor den 12 augusti, kan bocka av det på listan då =)

Någon som har en lägenhet i sthlm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0