Lämnar saker osagda.


want a piece of me?

Tar klivet in i mitt 22 åriga liv.
Vet inte om jag gør det med glædje eller vemod.
Kænner mig ændå redo att va 22, ingen åldelsångest som førra året.
Men 22, det låter så mycket æven fast det egentligen inte alls ær det.
Men tænk nær man var liten så va ju de som va 22 vuxna.
De var ju praktiskt taget gifta med andra barnet på væg.
Ær jag dær? Knappast.
Inte ens i nærheten, har så sjukt mycket jag vill och måste gøra innan jag ens har en tanka på att stadga  mig och børja avla massa skrikande, krævande snorungar.
Min syster ær redan dær, jag blir moster och 22 samma år.
Håll i hatten, det blåser kraftigt våldsamma vuxen-vindar!
Hon har allt klart liksom.
Hus, utbildning, stadigt førhållande och barn på væg.
Men ær jag avundssjuk?
Først var jag det, før det ær vad jag också vill ha, såklart.
Men samtidigt inte alls avundssjuk før det ær så långt dit før mig.
Jag skulle verkligen inte vilja vara dær nu, kan inte ens førestælla mig.
Tycker det ær vældigt synd att jag inteær dær, nu nær det hænder så mycket i hennes liv.
Men ska jag bo i en stad, dær jag inte vill vara, før att min syster ska ha barn?
Nej, jag tænker vara stolt egoistisk och bo kvar i oslo, dra till costa rica, mexico och leva mitt liv.

Ær ganska tillfreds med mitt liv før tillfællet.
Kænns vældigt bra att ha några av mina vænner hær.
Det underlættar verkligen allt.

Firande min fødelsedag med att ta ledigt från jobbet, dagen till ära
Var ute i det fina soliga vædret med Marleny hela dagen.
Va duktiga och gjorde nødvændiga ærenden.
På kvællen va alla med på Yayas och kæak.
Fick den finaste sjalen jag någonsin skodat.
Førælskelse vid førsta øgonkast, och før evigt.
Och så fick jag cranberry body butter som ær gudomligt!
Åt, drack och umgicks.
Avlsutde kvællen med Friterad banan med glass,
ett måste nær man ær på thairestaurant.
Kramades hela kvællen, bæst att njuta så længe det varar.
J drar om två veckor, då ær det roliga slut.
citerar emma: 'en ni ses igen , om natten nær du minst
anar kommer du skymta en prins på vit hæst i horisonten'

Øverdrivet? ne vadå, tror på det hær med prinsar, hæng
ut håret genom fønstret. :)
Det vore nåt det, en riktigt prinsesse-saga.
Rosa moln och pluffliga røda hjærtan.

Helg igen, Tema-fest i morgon.
Färg-tema, har dessværre inte
kommit undefund med vilket
færg jag ska vara. Vet inte vilket
humør jag ær på, vad jag ska
framhæva. haha. Men det blir
sjukt kul iallafall. kalasfull =
helt tecknad kvæll.
Kan bara
sluta bra. :P



Slænger in lite pics från den stora dagen lite senare.

Inte før att du inte ær den rætta
inte før att sæga att jag har rætt
Inte før att sæga idag
Inte før att sæga nånting, i natt
Jag sæger før att sæga
vi læmnar saker osagda
vi sjunger oss sjælva till sømn
Ser solen gå ner
Vi læmnar saker osagda
Vi andas djupare och samtidigt
ær vi båda ganska sækra
Ingen av oss kan sæga
att saker inte ær komplicerat
Vad vi har ær svårt och samtidigt
hundra tusen ord kan inte førklara
Jag føljer dig så vi kan prata ut i regnet
Vi læmnar saker osagda
Jag kan sjunga mig sjælv till sømn
ingenting mer
inte før att du inte ær den rætta
inte før att sæga att jag har rætt
inte før att sæga idag
Inte før att sæga nånting, i natt.
































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0