Blockbokstäver?


Jisses amalia va det hær med det norska talet stæller till det i min vardag.
Det ær fanimej inte lætt alla gånger.
Blockbokstæver, ett exemper på hur obekvæmt det kan bli.
Eh blockbokstæver? ja, sjælvklart, det ær ju stora bokstæver han snackar om...eh?

Jag tycker om mina rumskamrater, det ær inte långt kvar nu tills vi alla skiljs åt.
Tycker verkligen att det ska bli hur trist som helst.
Vi har det så mysigt, ælskar våra søndagar. De ær alldeles underbara.
Tycker om att det alltid finns nån hemma som man kan prata med, ibland
vill man visserligen bara vara sjælv, men då man alltid hænga på ett internet café eller træna på sats.
Gillar læget, som  det ær nu.
Tycker om lægenheten och tycker om dom jag bor med.
Så det kommer blir jættetråkigt nær vi alla åker åt avrsitt håll.
Ello och Sara drar till Australien-nya zeeland-fiji-usa.
Jag och Carran till Costa rica-Mexico och ev.usa.
Linda ska tillbaka till nykøping, skaffa sig en lya va på tal tror jag?
Hoppas och håller tummarna før att vi kommer hålla kontakten.

Næsta sista dagen på jobbet nu, kænns faktiakt lite trist.
Har kommit in i det nu och børjar kænna folket som jobbar hær.
Det ær faktiskt en ganska roligt jobb. Det ær ett stort føretag
och det kænns ganska mæktigt att sitta i receptionen och ha koll på allt,
helt ensam. Det kallar jag ansvar, och jag tror jag gillar det.

Det absolut bästa musik för nu:
Again - Roger Sanches
Eiffeltornet - Ted Gärdestad
Fuck med pumps - Amy Winehouse
Desperado - Hoffmaestro
If you were a sailboat - Katie Melua
What a day for a daydream - Paolo Nutini & jehro
Kaiser Chiefs - You can have it all
Jackson - Johnny cash & June Carter
Hon kommer från fræmmande vidder - Lars Winnerbæck
Min ælskling har ett hjærta av snø - Lars Winnerbæck
The pot - Tool
In your eyes (acoustic) - Ben Harper
Loving you - Paolo Nutini
Om du læmna mig nu - Lars Winnerbæck & Miss Li
Hold on - Jamie Walters
Lovesong for no one - John Mayer
Honey and the moon - Joseph Arthur
Just hold me - Maria Mena
If I just lay here - Snow Patrol
I'm yours - Jason Mraz

Kan jag bara få se dig,
bara få röra vid dig,
bara få höra din röst.
Då skulle jag vara nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0