Baka, baka liten kaka.

Jag funderar på att baka nåt gott.
Är lite sugen, men mindre sugen på
att ta mig ner till mataffären.
Så kanske kan slänga ihop nåt av
det som finns i skåpen.
Har inte kollat läget än.

Jag är rastlös.
Väldigt lugnt på jobbet idag,
beror nog på att det har regnat
hela dagen. Vad händer med sverige?
Eller, vad händer i göteborg?
The city of rain.
Trodde att det alltid var solsken i göteborg,
men tji fick jag.

Vill göra nåt hemma, typ möblera om.
Men det går knappt inte.
Det är alldeles för litet.
Allt står på "bästa" plats möjligt.
Kanske ska ta och städa bort julen,
det känns ändå dax.
Jag vill ha ett rum till, ett kreativt rum.
Så man kan få bort skrivbordet från vardagsrummet.


Ska kolla skåpen och se om jag kan
slänga ihop en liten kaka.
Sen ska jag ta bort julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0