Tv-kväll med Matilda.

Veckorna bara rullar på, känns nästan
bara som att det är måndagar och söndagar.
Nu är hösten på riktigt här.
Man kan inte gå utan jacka, knappt utan halsduk.
Men det är på sitt sätt, rätt mysigt.
Man vill krypa upp i soffan på kvällarna,
tända ljus och dricka varm choklad.

Igår planterade jag blommor.
Det är kul att pyssla lite.
Men till min besvikelse så hade
jag inte svarta stenar, som jag trodde.
De har kommit bort i nån av flyttarna.
Så mitt projekt är inte slutfört.
Har inte hunnit med att fixa den sista touchen.

Blev överraskad av Daniel, Matilda, Niklas och Niklas
klockan två idag. Precis lagom till min rast.
Så vi gick till 14 kvm, och åt tahimat.
Sen gick vi tillbaka till mitt jobb och fika.
Har en supermysig övervåning där man
kan sitta hur länge som helst.
Jag hann bara med att mysa där i fem minuter.
Men dom andra satt kvar i nästan två timmar.

Ikväll kommer Matilda hit.
Vi skulle ha en tjejkväll hos henne.
Men hade glömt bort tvättiden vi har idag.
Så hon kommer hit i stället.
Det blir Idol, Berg flyttar in och det nya
med alla kvinnliga komiker.
Så det blir en mysig kväll. Ska tända ljus.

Vi upptäckte till vår fasa att vi har
"städat" bort vår förrådsnyckel!
Ska leta från golv till tak efter den,
annars får vi helt enkelt knipsa upp det.
Så hallen är full av kartonger som ska
ner i förrådet, och det finns inget jag
kan göra åt det exakt nu. Känns hårt.

Blev kanske lite väl långt inlägg,
men det va ju ett tag sen jag skrev nåt.
Nu ska jag göra mig en latte,
eller kanske en cappuccino...
:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0