2010.11.10

Vad händer?
Jag jobbar, jag äter, jag sover.
Näe inte riktigt så tråkigt är det inte.
Men det känns verkligen som att man går
in i en liten dvala när det blir höst.

Fyser som en liten gnu, då jag fortfarande har höstjacka.
Planerade att köpa vinterjacka denna månad.
Eller planerade gjorde jag kanske inte, tänkte mer att
jag skulle det. Men tror inte ekonomin håller för det just nu.
Dessutom har jag inte kollat mig runt efter en vinterjacka.
Har fastnat för en grön fjällräven, men det kostar.
Så frågan är om jag ska investera i en riktigt bra vinterjacka,
som jag kan ha i flera år. Eller om jag ska va dumsnål och
köpa nån billig. Problem, problem.

Nu i helgen kommer Sandy till Göteborg!
Det ska mysas runt på stan,
ätas middag, kramas och bara ha det allmänt gött.

Om två helger kommer mormor, mamma och syster.
Kommer bli SÅ mysigt!
Alltså, det är mycket att se fram emot.

Har funderat lite på det här med julklappar.
Köpte min första julklapp idag,
men har redan tänkt ut flera stycken.
Men kruxet är,
vad önskar JAG mig?
Köper ju det man vill ha numer.
Det är inte alls lika lätt att skriva önskelista
när man är 24 som när man är 14.
Funderar på om det är nåt jag vill ha till hemmet.
Men det är liksom inget jag kan sätta fingret på.
Vi har det mesta.
En symaskin vill jag ju ha.
Men är det kul att få en symaskin i julklapp/födelsedag?
En digital systemkamera, det skulle jag vilja ha.
Sen skulle jag vilja ha en resa.
Men det är ju inte heller så kul kanske att ge bort till någon.
Snacka om i-landsproblem.

Jag borde sluta svamla och gå och lägga mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0