Kaffe är gott.

och ett måste på morgonen.
Tycker inte om att stressa på morgonen.
Vill ha tid ha bara gå och drälla,
vakna till och dricka kaffe i lugn och ro.
Sen brukar jag alltid få en sista panikkvart,
när jag inser att klockan är mycket och jag
måste skynda mig bli klar för jobb.

Daniel är i Oslo nu. Dom grillar, kollar på film
och hänger i gäng. Jag vill också.
Ska boka biljett idag.
Kommer va framme halv tolv på frekväll.
Det suger, men kan inte gå tidigare från jobbet.
Irriterande att det går en buss typ varje timme
fram till fem, sen är det megalångt mellan bussarna.
Jag vill ju bara komma fram tidigt, så jag får ut
så mycket som bara går av helgen.
Men, bättre sent än aldrig. I guess.

Jag jobbar på att flytta mitt nummer till abonnemanget jag har.
Det går inte bra. Jag har gjort det jag ska för att det ska gå.
Men det funkar ändå inte. Sånt irriterar mig.

Det är lugnt på jobbet nu, eller igår iallafall.
Alla stammisar har semester och då blir
det inte samma rusch på lunchen.
På ett sätt är det bra för då kan jag lära mig
i lugnt och ro. Men samtidigt är det ju inte alls
bra, det ska ju va mycket. Det är ju roligare.

Igår kolla jag klart på tredje säsongen Private Practice.
Jag fastnar alltid i serier och kan inte sluta kolla.
Men fjärde har inte kommit än. Så nu blir det inget mer, för nu.

Jag hade 1900 på mitt norska konto, det gjorde mig glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0