Dramatisk kväll.

Igår var jag på sjukhuset.
Vid stängning igår kände jag mig snurrig.
Det svartna för ögonen och jag kände mig lite
som i en dimma. Tänkte att det var för jag hade
haft linser i hela dagen. Kom hem, skynda mig in i duschen.
När jag kom ut ur duschen började ena tummen domna,
sen ett finger i taget. Efter det börja tungen domna och då fick
jag lite panik. Ringde sjukvårdsupplysningen. Hon trodde det var
en migrän attack eller en allergisk reaktion.
Hon tyckte jag skulle åka till sjukhuset, för att se så det
inte var något allvarligt.
Visa sig att jag hade fått en akut migränattack.
Då kan ena sidan domna bort, och det kan bli blixtrar eller
svart för ögonen. Så fick piller som jag ska ta när jag känner av detta.
Migrän, det låter en dålig bortförklaring att inte jobba.
Vill inte ha det. Men inte mycket att göra.
Mår bättre idag iallafall, så nu ska jag snart till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0