Give me that slow knowing smile.

I onsdags var jag med Linn och Jennifer på Rockefeller,
vi njöt av Lisa Ekdahls stämma i lite mer än två timmar.
Hon må vara speciell, men jag gilla det.
Jag hade noll förväntningar, jag blev förvånad.
Helt klart värt.

Veckan har ändå fått fort, i måndags tänkte jag;
Fan en hel vecka. Hur ska jag klara detta?
Men det gick.
Idag och i morgon är det Kick off med Elixia.
Har suttit och lyssnat Casey Conrad hela dan idag.
En kvinna på staterna som har jobbat inom
fitnessbranschen i 25 år. Har vart bodybuilder,
och är en supersäljare, top of the top.

Till en början va det hur intressant som helst,
då pratade hon mycket om träningen.
Efter lunch kom det jag befarade och hade försökt
låtsas om att det inte skulle komma: Allt sälj.
Mycket har man redan hört, men det var lite nytt.
Visst det känns väl på ett sätt bra. När man tänker
det ur perspektivet att man ger människor en chans
till ett bättre liv, genom träning. Men jag gillar inte
sättet man ska göra det på. Visst visst, man får göra
det på sitt sätt, med sin personliga touch men man
SKA följa en mall. Hålla sig inom fyrkanten och blabla.
Jag vet inte alltså, alla de andra som är senterrådgivare
som jag är, de känns inte som att vi är samma skrot
och korn. Men jag försöker iallafall. Ger inte upp än.
Jag har liksom inte några problem alls med att vara
trevlig och få folk att börja träna, men pressen man har.
Enough om det.

ikväll blir det en lugn kväll, Linn kommer hit.
Är kulturnatt i Oslo ikväll. Med massa arrgangemang,
shower, band, utställningar och sånt.
Vet inte om det kanske blir en runda på byn,
eller om vi bara chillar hemma.

I morgon ska jag infinna mig på Christiania teater
kl 8.30 igen, så det blir relativt tidigt i säng i vartfall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0