Virrpanna.

Jag skulle upp tidigt i dag för att ta en tripp till manpower.
Hur gick det då?
Sängen var så löjligt skön och det var såå kallt utanför
täcket. Så jag låg kvar. Hinner inte med manpower nu
för jag börjar kl. 12. Det får helt enkelt bli på måndag.
Fick ett samtal i går om ett jobb.
Jag vet inte om ni blir som jag när nån ringer om ett jobb.
'Ja, va kul! Åh ja det är inga problem, jag är mer än intresserad'
När jag lagt på tänkte jag efter vad det var för jobb jag hade
höjt till skyarna. I stort sett precis ett sånt jobb jag har nu.
Pucko.
Men det går fler tåg, bara att ha is i magen.

Igår var Carro på besök i vår nymöblerade lägenhet.
Det är så dumt att man inte tar mer vara på tiden när
man faktiskt bor i samma stad.
Man går till jobbet, kommer hem är för 'trött' för att göra nåt.
När det egentligen bara handlar om att göra det, tid finns.
Det är bara nån dum anledning man använder sig av.
Det är nog kanske för att vi inte har överflöd med pengar
just nu. Jag fick en skitlön från jobbet och Daniel har inte jobbat
på två veckor. Men nu har han fått ett nytt jobb.
Lager, 8-16, 150:-/h.
Jag är avundssjuk.

Igår när jag skulle sova låg jag och tänkte.
Vad vill jag göra?
Jag kom fram till att jag vill ha tid
till att göra sånt jag tycker är kul.
Jag vill ha ett 8-16 jobb.
Jag tror nog egentligen att just nu
spelar det ingen roll vad för jobb.
Bara att arbetskamraterna är schyssta.
För vi ska liksom ändå flytta i april.
Jag vill ha tid till att teckna och måla.
För det tycker jag är kul.
Och det har jag inte när jag jobbar
så oregelbunda tider som ja gör nu.

Mina planer om att jag skulle jobba med träning,
att det var mitt drömjobb och att det var nu jag
skulle satsa på det. Har jag lite lagt åt sidan.
Iallafall i mina tankar.
Jag vet inte varför egentligen,
det är nog för att detta jobb som jag har nu
skulle va det jag hade tänkt mig och ville att det skulle va.
Sen visade det sig att det inte alls va som jag tänkt.
Det är nog besvikelsen som talar.
Oviljan att misslyckas igen.
Så jag väljer den lätta vägen.
Fegt?
Ja, det är inte så jag brukar köra mitt race.
Men just nu har jag ingen ork att bli besviken igen.
De tre senaste jobben jag har haft,
har vart en besvikelse.
De har inte passat mig, och jag har inte vart mig.
Så som jag tänker att jag är.
Så nu skiter jag i att försöka.
För det blir uppenbarligen bara fel.

Kommentarer
Postat av: Wiig

Du är "utmanad" på min blogg, gå genast in och kommentera och anta utmaningen! :)

Saknar dig!

Puss

2009-10-10 @ 19:59:19
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Wiig

Lägg in bilder dåååå! :)

2009-10-13 @ 11:12:57
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0