Roadtrip.

Ikväll, efter jobbet drar vi till Nyköping.
Men det blir bara en över en natt.
Vi ska hyra ett 'hämta här, lämna där släp'
och bara över dagen för på söndagen har
vi ingen bil. Så vi måste åka tidigt på lördag
morgon för att hinna lämna släpet i Tanum
innan 22 på kvällen. Det blir en lååång dag.

Sista dagen på jobbet denna vecka och det
är så lugnt. Höstferie här i Oslo nu, så alla
har dratt ut på hytta. Ingen svarar i telefon,
ingen tränar och ingen vill bli medlem denna
vecka. Svårt att få till det då. När det är det
som är mitt jobb liksom. Försöker sysselsätta
mig med annat. Men mest vill jag bara att
klockan ska bli slut för denna arbetsdag.

Vi tog bilen i morse, för att Daniel skulle veta
var han ska hämta mig när jag slutar.
Men, det blir nog inte så trots allt för vi körde
runt i Oslo en halvtimma utan att komma ut
pga enkelriktade gator, rödljus, trikkar och
bussar. Så får ta bussen och t-banan härifrån
för det går helt enkelt fortast. Ska försöka gå
lite tidigare från jobbet.

Vill att det ska vara söndag nu!
Få i ordning i lägenheten och att denna
bilkjörningshelg ska vara över.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0