Egentid.


Gick upp 5.45 bara för att kunna ta det chill hela morgonen,
fick stressa som ett as igår för jag kom på precis innan jag
skulle somna; Faxa jag ica beställningen i fredags?
Så ville va på jobbet vid 8, så jag kunde fixa beställningen
om jag inte hade faxat. Vet att jag skrev ut den, men sen?
Självklart hade jag inte faxat den, ringde och bad om lite
dispans men icke. Surkärring. Fick alltså höra hela dagen:
'fick vi ingen frukt?' In my face, gång på gång, att jag va slarvig.
Frukten kommer idag i stället.

Men idag tänker jag ha min tid nu på morgonen,
dicka kaffe i en halvtimme. Kolla läget på internet,
välja kläder i lugn och ro. Kanske fixa håret, så
jag känner mig fin idag. Det är min tisdagsmorgon
idag, ingen annans.




Kommentarer
Postat av: Karolina

glass idag?

2009-05-12 @ 08:38:45
Postat av: Karolina

nej! kom på att jag inte kunde.. :(

2009-05-12 @ 09:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0