Deklarationsdjugeln.


Jeesus, det här är inget walk in the park.
Hit, dit, fram och tillbaka. Det snurrar i mitt huvud.

Snart lunch, sen är det bara eftermiddag kvar.
Den tar vi med i ett kick, för efter det så helgen ett faktum!
Längtar sönder mig efter sovmorgon!!!

Ikväll ska jag träffa Fröken Wiig.
Hoppas solen är här för att stanna,
även ikväll för då blir det häng på min takterass.
Alltså, hur många namn finns det egentligen för
en verandra, terass, altan, Va tvungen att få rätsida på saken.
Veranda: Har alltid tak, oftast inglasad utbyggnad av ett hus
Terass: ofta stensatt för att kunna användas för rekreation utomhus. Det är en kreativ fribyggnad.
Altan: byggnad uppburen på pelare eller liknande, oftast öppen (alltså utan tak)
Så kom fram till att jag har en Takterass!
Takterass är inrättad ovanpå huset och alltså inte vilar på pelare eller stolpar, vilket min är.
På taket, men med en trall. Ska ha bjudning på takterass i sommar, hur lyxigt låter inte det då?! :)

Nu är det lunch!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Det måste du ha! ;)

2009-05-08 @ 12:56:00
Postat av: Rebecca

För att Connys vaktmästare(min servicekille) heter Jonny. Tyckte det var passande liksom:-)

2009-05-08 @ 13:32:54
URL: http://rebla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0