hallelulja!


Med darrigt nervösa händer öppna jag det blåa kuvertet från skatteverket.
Antingen blir det en rejäl käftsmäll, eller så så blir det glädjedans.
Det blev en hejdundrans glädjedans. Me like skatteåterbäringen!
Jobbade ju bara 4½ månad i sverige förra året så jag trodde faktiskt
jag skulle få betala för det. Men det blev återbäring minsann.
Men det slutar inte där, ska ju krama ur lite mer. Reseersättning för pendlingen.
Så min midsommar lär bli lycklig detta år :)

Dagen har flytit på, har vart sysselsatt och allt som allt har det vart en relativt bra dag.
Va löjligt trött i morse, men har bara mig själv att skylla. Är för fäst vid min laptop för att sova.
Ska försöka städa idag. Är inte pepp direkt..men det behövs.

Det här med glas i kycklingen, det är ju lite skrämmande.
Tänk, man sitter i hemmets lugna vrå och njuter av en
trevlig kycklingmiddag utan en blekaste aning att man
närsom kan svälja en glasbit och sprätta upp halsstrupen.
Ska nog käka lite mer kött än kyckling ett tag framöver,
för att va på den säkra sidan liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0