Städorkanvarning!


Fick plötsligt oanade krafter, och det ska man ta vara på.
Gick lös likt en orkan i hela lägenheten.
Kände att annars var 'Rent Hus' nästa.
Varnar för känsliga bilder, förlåt Sandy.
Skyller på att jag aldrig är hemma,
har inte tid, roligare saker för mig,
ändå bara jag som bor här...
kan fortsätta med dumma bortförklaringar
hela kvällen. Men nu är skinande rent!

Bytte dammsugspåse och hej va det gick!
Den var överallt! Under sängen, bakom soffan,
ALLA lister, ja tillochmed fönsterbrädorna.
Jag & dammsugarn va bästisar ikväll.
Det är så rent att jag aldrig mer behöver städa!
Det luktar så rent att mina grannar undrar
vad som hänt. Jag har tillochmed rensat
duschavloppet (det gör jag ALDRIG om)
jag blundande under hela denna avskyvärda
upplevelse! Måste nog gifta med med en
rörmokare.

Mellan varven har jag sprungit upp och ner
till källaren, här har det tvättats minsann!
Fem maskiner har jag hunnit mig (!)
The big issue är bara HUR ska det torka tills i morgon?



Nu njuter jag i soffan i skinade ren nystädat lägenhet som luktar gott!
Jag har vart så duktig ikväll, klapp på axeln, gjort mig välförtjänt av en glass. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0