På tåget.


FREDAG. Som jag väntat och längtat.
Kunde inte somna igår, tänkte alldeles för mycket.
På om och men, som ändå inte leder nånvart.
Jag skulle hellre vara varsomhelst förutom där jag är när nu.

Det regnar idag, och jag har bjudit hem alldeles för mycket folk
för min lilla lägenhet
, Tanken var ju liksom att det skulle vara sol.
Att vi skulle glassa på terassen, som är stor och rymmer många.
Nu när det regnar, får vi lov att vara inne. Hur det ska gå återstår
att se. Nu får det inte komma nån utöver liksom, det får helt enkelt
inte plats. Men annars är jag sjukt pepp. Ge. mig. öl. nu.

Jävlar i havet om jag inte hinner med 16.40 tåget, då börjar jag gråta.
Har sjukt mycket, och har tänkt jobba över men jag kan inte.
Jag kan inte vara kvar, jag går sönder. Vill bara därifrån så mycket
att jag bara vill skrika. När klockan närmar sig halv fem börjar det
krypa i kroppen
och jag räknar typ sekunderna. När det är så,
hur ska jag kunna vara kvar på stället som får mig att må illa.
Vet inte hur jag ska lösa den här situationen. Kan inte allt bara vara lätt?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0