Löpartur längs nyköpingsån.


Det låter idylliskt, och det är idylliskt.
Om det vore så att små äckel flygfän
hade tagit över åpromenaden.
De var överallt! I min mun, hår, näsa
och ögon! Två flugor attackerade mitt öga. samma öga.
De ha säkert byggt bo i mitt hår.
Fick trots flygfäna fick jag ut vad jag ville av löparrundan.
Spaghettiben och svett i pannan.
Kom in i annan andning som Sandra skulle säga.

Innan löpningen blev det triceps och bröst.
Har hänt något med min energi, I'm on fire!
Pump i musklerna och endorfinera sprudlar!
Börjar få lite form på musklerna nu,
alldeles precis lagom till sommaren.
Som på beställning.
Är helt renad och redo att börja en ny dag i morgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0