Lägenheten = check!


Håll i hatten, nu går det fort!
Min kille är flitig han, fixat lägenhet idag.
Precis vid youngstorget, ingen deposition heller!
Kan ju inte bli bättre! Första september flyttar vi in!
Längtar så mycket att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!

Sj har ändrat till sommartidet, vilket jag givetvis missat.
Kom till centralen vid 17.35 i tron om att tåget gick 17.45.
Tji fick jag, ändrat tid till 17.30. Tröstade mig med tidningar
och slog mig snällt ned på en bänk på perrongen.
Prata bort en stund med Rebecca på mobilen.
Planen var att sova på tåget, men det gick inte.

Svängde förbi hemköp och hämta mina converse,
råka ju beställa fel storlek. Att man inte tar en extra
flukt på storlekstabellet alltså
, fick skylla mig själv.
Men nu har jag de fina blå conversen i min ägo,
och de sitter som en smäck. Jag blev genast ett
snäpp snyggare.

Senare kom Rebecca och Linda förbi på kaffe och kaka.
Slog oss ner i kuddhavet på min takterass och pratade
bort 3 timmar. Mycket att reflektera över, de är verkligen
bäst. Det är med sorg i mitt hjärta jag lämnar dom.
Men de kommer alltid finnas kvar, inte lika nära bara.

Nu måste jag verkligen sova, att det ska vara så svårt
att sova tidigt. När ska jag kunna ta igen alla missade
sömntimmar?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0