Vad väntar man på?


Jag har träffat en man, i femtioårs åldern.
Han är bäst på det han gör, på sitt jobb.
Han har vart runt på alla toppställen. De stora.
Han har gjort sitt namn, jobbat för sitt namn. Hårt.
Han har jobbat dag som natt, offrat tid.
Värdefull tid han aldrig får tillbaka.
Han har nått toppen, men sa att om man kunde ändra sina val.
Då hade han levt om. Han hade inte bestämt tillsammans
med sina vänner att de skulle bli störst, bli rikast.
Han sa att nu skulle han vilja volontärarbeta,
göra det han brinner för. Men han kan inte.
Han kan inte på grund av sitt sociala liv. På grund
av den världen de skapat, den statusen han har.
Han skulle inte bli accepterad av sin umgängeskrets.
Han har allt, han kan köpa allt han vill ha.
Men han kan inte göra det han vill.
Jag sa att jag väntar på rätt tillfälle att göra det jag vill.
Att nu är inte tiden, nu är inte läge.
Han frågade mig vad jag väntade på?
Jag hade inget svar.
Han sa; Inga pengar i världen kan göra en människa lycklig.
Han fick mig att tänka, han fick mig att våga.
Vad har jag att förlora?
Jag kan inte förlora det jag inte har.
Det är nu jag vågar, han har fått mig att våga.
Om han bara visste vilken stor inverkan har haft på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0