Vad har helgen att erbjuda?


Jo minsann det blir en fullspäckad helg.
Kvällen ska spenderas hos mamma och pappa,
det bjuds på grillat och jag var inte sen att tacka ja.

I morgon ska vi köra några varv till soptippen,
återvinningscentralen och eventuellt röda korset,
bikupan eller liknade. Ska få bort allt som inte ska
med mig till Oslo. En steg närmre.

På kvällen är det jag är jag värd för en 'fira mitt nya lyckliga liv-fest'
Rebecca har valt temat, då avskedsfest inte alls låter lika kul.
Så förhoppningsvis är vädret på vår ser sida, enligt smhi (för tillfället)
blir det 17 grader och moln. Men jag är glad så länge det inte regnar!
Då kan vi sitta ute på min takterass (det finns ju filtar om det blir kallt)
men ett partytält har jag inte ork att styra upp liksom, så regnet får
banne mig se till att hålla sig borta från Nyköping på lördagkväll.

Mellan allt ska jag hinna med att sova ut, så jag inte försover
mig sjuttioelva gånger nästa vecka
och packa ännu mer.
Ge mig nästa fredag! För då är jag klar med lägenheten, allt
är flyttat till farfars garage, jag har slutat på jobbet och sitter
på tåget på väg till Göteborg och Daniel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0