På plats i Oslo.


Då var man framme på slutdestinationen.
Kom precis på att jag glömt mitt pass nedpackat hemma.
Behöver det för skattekort & bankkort. dumma, dumma jenny.
Pratade precis med pappa, han fixar det :)

Va framme i Göteborg vid 22 i fredagskväll, tog tåget direkt efter jobbet.
Daniels buss var försenad, så jag fick snällt vänta.
Givetvis sätter det sig en uteliggare bredvid mig på den otroligt stora
bänken. Han luktar. Till slut kom han! Min räddande ängel!
Trodde vi hade bråttom till pendeln men det visa sig att vi fick vänta.
Kunde ha fått svarttaxi för 300:- men vi tackade nej. Ekonomiskt.
Fredagen var vi trötta.

Lördagen spenderades på Kungsmässan, köpcentrum i Kungsbacka.
Det va födelsedagspresent till Daniels mamma som stod på listan.
När det var klart åkte vi hem till Daniels kompis. Väl där kom vi på att
systemt kanske vore nåt, ifall att vi skulle bli sugna senare liksom.
Så det fick bli systemet och sen köpte vi sushi på vägen hem.
Besvikelsen var ett faktum när jag insåg att min sushi inte alls var sushi!
Det var friterade kräftor och fristerade sockerärtor med ris och wok.
Hallå! Vad hände där? Jag var besviken.

Klockan 18 var vi på plats i Onsala hos Daniels mamma.
Det var tydligen inte hela släkten, tack och lov för det.
Dartkastning, mat, tårta, alkohol, hipphipphurra-sång.
Ja det var en trevlig kväll. Bortsett från den disskutionen
om varför Daniel är vegan.

Tackade för oss, och drog vidare till Åsa. Nej det är inte
en människa. Det är ett ställe. Hur tänkte dom där?
Villafest med Daniels barndomsvänner.
Huset var lite stort, för den lilla skaran människor.
Men det var kul, vi blev fulla och mådde dåligt på söndan.

Nu är jag i Oslo, vaknade vid 11. Så måste väl säga att jag är utvilad.
Planerna för dagen blev ju lite ändrade. Får ta tag i andra saker.
Har fått i uppdrag att köpa kuddar. Sen ska jag ta tag i jobbsökandet.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0