På gatan där vi bor.


Ligger det en "Restaurang".
Jag vet inte vad de lagar för slags mat,
om det ens är mat? Det luktar inte mat.
Carro, i mitt kollektiv, har pratat med
hälsovårdsnämnden om denna
"Restaurang" men de finns ingen
restaurang på denna adress enligt
hälsovårdsnämnden.
Det är är något fuffens med denna
"Restaurang" och jag gillar den inte.
Stanken gör att man måste hålla för
näsan när man går in i trappuppgången.
Men jag tänker inte sticka min näsa i blöt
angående denna restaurang. Av flera olika skäl.

Nu har jag ätit frukost, duschat och ska snart ner
och fixa lite saker. Jag skrubbade mig när jag
duschade. Det gjorde jag alltid förut, för det
är bra har jag hört. Tar bort döda hudceller, man får len hud,
får igång cirkulationen och så man får en djupare
och mer långvarig bränna. Inte för att solen
skiner direkt, men man kan ju hoppas att den
där omtalade värmeböljan ska komma snart.
Iallafall, har inte skrubbat mig på ett tag och det
var väl på tiden för jisses vad cirkulationen hoppa igång!
Ni vet när man har fått en massage så kan det ju börja
klia inuti kroppen liksom. Det är precis det, det gör nu.
Kan inte sitta still, kan inte gå, kan inte göra nåt för det
kliar mycket! Faantagud om värmeböljan inte kommer nu!

Nu måste jag aktivera mig så jag inte tänker på det, lika mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0