I morgon smäller det!


Blev ingen bio, för tåget körde fel.
Så typsikt att jag satt på just det tåget.
Tåget stannar, chauffören i högtalaren:
-Vi har tydligen kört på fel spår.
Så jag inväntar direktiv, om vi ska
fortsätta mot Katrineholm eller om vi ska backa.
Eh okej. Fick snällt sitta stilla på min plats.
Till slut såg man chauffören springa förbi
utanför tåget. Japp då backar vi tillbaka då.
Till slut kom vi på rätt spår, endast en timme försenade.
Sorry Miranda, känner mig sämst. Ville ju verkligen se Ice Age.

När kvällen redan va förstörd bestämde jag mig för att
ta tag i tvätten. Så den hänger fint på tork i källaren nu.
Boka två dagar, för säkerhets skull liksom.
Lyckas ju alltid samla på mig en hejdundrans hög med tvätt.

va en sväng förbi Hemköp (nej tog inte cykeln, för en gångs skull)
för att köpa duschcreme och hudlotion. Nyduschad och fräsch
skulle jag smörja in mig, trycker ut hudlotion och inser till min
fasa att det är duschcreme! Det också! Köpte gärna två!
Panik! Ringde min räddare i nöden; Rebecca.
Möttes halvvägs, utanför H&M och fastna där i en kvart.

Nu har jag hängt sista tvätten för kvällen, smörjt in mig
och jag borde verkligen sova. Ska eventuellt ställa
fler larm till i morgonbitti. Vill inte försova mig för
femte gången den här veckan.


I morgon kommer Daniel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0